مصدومیت ۴ نفر براثر انفجار در پارک پرواز تبریز (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد زلزله، دوزین مینودشت در استان گلستان را لرزاند + جزئیات (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمایت دانشجویان تهران از خیزش ضدصهیونیستی دانشگاهیان آمریکا قتل دختر اصفهانی مبتلا به اوتیسم به دست مادرش مشهد، سومین قطب پیوند کبد در کشور است آرامگاه فردوسی برای ۱۰ شب میزبان بزرگداشت حکیم‌توس است دستگیری متهم به سرقت دو میلیاردی طلا در مشهد ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان تا حالا چند تا بستنی خوردین؟ رشد ۲۱ درصدی مرسولات صادره پست خراسان‌رضوی در سال ۱۴۰۲ اختلافات اعتقادی و فرهنگی بعد از ازدواج را چگونه حل کنیم؟ رشد سه‌برابری مسمومیت با قارچ وحشی؛ از خوردن قارچ در طبیعت خودداری کنید زمزمه فروش بیمارستان «مهرگان» مشهد! دود اختلاف مالکیت یک بیمارستان به چشم مردم می‌رود تجاوز ۴ مرد تبعه خارجی به یک نوجوان شانزده‌ساله در تهران ۸ گام کلیدی اقتصادی در شروع زندگی زوج‌های جوان تبِ تراپی | مشاوره رفتن بخشی از سبک زندگی است نه ظرفیتی برای پُز اجتماعی  غفلت از مشاوره آمار بالای غرق‌شدگی در استانی که دریا ندارد! | سال گذشته، خراسان‌رضوی رتبه هفتم میزان غرق‌شدگی کشور را به دست آورد آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
سرخط خبرها

اورژانس ۱۱۵ مشهد، بالگرد اختصاصی ندارد | کرایه ۴۰ میلیونی بالگرد برای هر ساعت جابه‌جایی مصدومان

  • کد خبر: ۱۷۱۳۳۳
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
اورژانس ۱۱۵ مشهد، بالگرد اختصاصی ندارد | کرایه ۴۰ میلیونی بالگرد برای هر ساعت جابه‌جایی مصدومان
زیرساخت‌های خدمات درمانی در استان خراسان رضوی در حد و اندازه ارائه خدمات به جمعیت بومی آن است، اما بخاطر شرایط میزبانی که دارد از این زیر ساخت‌ها برای ارائه خدمات درمانی به میلیون‌ها نفر استفاده می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، مشهد بیش از ۴ میلیون نفرجمعیت دارد که هرساله بیش از ۳۰ میلیون زائر به خاطر مضجع شریف علی بن موسی الرضا (ع) به این شهر سفر می‌کنند به طوری‌که می‌توان گفت هر سه سال یک‌بار، جمعیتی معادل جمعیت کل کشور به عنوان زائر به شهر مشهد سفر می‌کنند.
حضور این حجم از زائر و مسافر می‌طلبد که زیرساخت‌های بیشتری برای ارائه خدمات به افراد فراهم شود تا در مواقع حساس وضروری ارائه خدمات به مردم لنگ تجهیزات و امکانات نماند.
در این سال‌ها مشهد از کمبود یا نبود امکانات امدادی رنج می‌برد، استانی که علاوه بر اینکه جزء استان‌های پرحادثه کشور محسوب می‌شود باید به میلیون‌ها مسافر و گردشگری نیز خدمات دهی کند به طوریکه همواره مسئولان استان عنوان می‌کنند که زیرساخت‌های خدماتی در این استان در حد و اندازه ارائه خدمات به جمعیت بومی آن است، اما بخاطر شرایط میزبانی که دارد از این زیر ساخت‌ها برای ارائه خدمات به میلیون‌ها نفر استفاده می‌شود.


چندی پیش، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در یکی از استوری‌های خود در فضای مجازی از کمبود بالگرد اختصاصی مشهد و کرایه ۴۰ میلیونی برای هر ساعت جابه جایی مصدومین گلایه کرده بود لذا با توجه به ضرورت و حساسیتی که استقرار این امکانات مورد نیاز در مشهد وجود دارد با مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت وگو می‌کنیم.

محمد پهلوان در این خصوص می‌گوید: دانشگاه علوم پزشکی مشهد بالگرد اختصاصی ندارد اکنون به ناگزیر برای امدادرسانی به مصدومان بدحال و انتقال آنان به بیمارستان‌ها از بالگرد هوایی سازمان هوانیروز ارتش، طرف قرارداد با دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده می‌شود که هزینه هر ساعت به‌کارگیری این بالگرد به منظور جا به جایی مصدومان، حدود ۴۰۰ میلیون ریال است.

وی می افزاید: اورژانس ۱۱۵ مشهد برای ارائه خدمات به موقع به بیماران و مصدومان بدحال، نیازمند یک فروند بالگرد اختصاصی است. تاکنون تلاش‌های بسیاری برای تجهیزاتی نظیر تامین بالگرد اختصاصی برای دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شده است، ولی به دلیل هزینه بالایی که دارد در توان ما نیست و باید بودجه ملی صرف تامین آن شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->